Alla inlägg den 31 januari 2013

Av Bengt Bertilsson - 31 januari 2013 09:51

Slafs, slurp och glurp hördes och jag skulle haft min salige fader hästskor han hade till hästen när de var ute och körde på sura tegar förr när jag satte ner fötterna ute på gräsmattan för att ge mig ut till fågelautomaterna och fylla på dessa.
Det är glupska ”pjoddar” jag har och de tar tabberas på solrosfrö och jordnötterna allt som ofta men de ger så mycket tillbaka där jag sitter på farstutrappan och jag får både skådespel och musik från dessa och det är inte entonigt utan körsång

Av Bengt Bertilsson - 31 januari 2013 08:48

Har fåglarna tagit ut våren i förskott måntro. Vi hade vårliknande väderlek i början av januari och nu har vi likadant väder med barrmark och plusgrader och fåglarna kvittrar uppe i trädtopparna som det brukar låta i mars/april. Eller så är det repetition inför premiären som de sitter och öva på för något revir har de fortvarande inte i sitt beteende då de samsas ganska bra runt mina fröautomater och nött automater.

På tal om nötter så hör jag kanske påse nötter. Igår så uppmärksammades det att det var 80 år sedan Hitler fick makten i Tyskland. Idag när jag gick ut på farstutrappan stod radion på och jag hörde med ett halvt öra på Ekot att de som skyddar invandrare riskera att straffas. Jaha tänkte jag detta var ju vad som hände under Hitlers styre också. De som skyddade judar m.fl grupper som förföljdes straffades om de upptäcktes och somliga gick samma öde som judarna.
Satt där ute sen och tänkte kan detta stämma inte kan det vara så att alliansen tillsammans med miljöpartiet infört straff som liknar Hitlers vansinne styre.
Så när jag kom in läste jag på webben att det handlar om företag som anställer papperslösa som skall kunna straffas om de anställer och i princip kan vi inte acceptera detta då lagar och avtal bör gälla alla.
Men hallå där tänkte jag sen var är skillnaden mellan anställa eller gömma en papperslös invandrare som kanske hotas utvisning.  Kanske är det som allt fler hävda Sverigedemokraterna påverkar utan att vi egentligen tänker på det då snaran dras åt mer och mer i takt med att invandringen ökar till Sverige.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11 12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards