Alla inlägg den 3 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 3 februari 2013 18:21

Nu blev det inget fall men jag fall på knä och den fick mig att stanna upp och beskåda rimfrosten i gräset som glimmade i solskenet.
     

           

Av Bengt Bertilsson - 3 februari 2013 14:52

Sämsta förpackningen utsedd på nätet. Den har allt som är bra och dåligt i ett och samma förpackning.
Förpackningen skydda varan, lätt att frakta, enkel att förvara i butiken och försvåra snatterier. Men den är nästan i praktiken oanvändbar när vi behöver använda den för vi får inte upp den utan verktyg.
Hur skall vi få upp den då.
Jo så här svara butiken butikskedjan Clas Ohlsons – Vi är medvetna om problemet och försöker fasa ut den men det kommer att ta ganska lång tid. Men kunden kan få hjälp i butiken med att få upp förpackningen. Och vill man byta varan så tar vi emot den ändå, om kvittot finns kvar.
Hallå där om vi behöva använda den skall vi då springa till butiken och be de öppna den kanske och glömmer vi kvitto får vi då ingen hjälp kanske.
Meta Troell, omvärldsanalytiker vid Svensk Handel hon är inte bättre . – Svåröppnade förpackningar i hårdplast är ett problem för alla. Egentligen måste konsumenten protestera och säga; 'den här typen av förpackning vill vi inte ha'
Hallå där Tycker t.o.m svensk handel förpackningen är dålig borde de då inte ha lite självrannsakan.

Av Bengt Bertilsson - 3 februari 2013 12:46

Att få sitta på farstutrappan med en kopp kaffe och ta en fruktstund samtidigt.
 

Se gryningen komma är en upplevelse och hade det inte varit 7 minus hade jag kanske suttit där länge.

                    

Nu blev det istället många besök på den och många koppar kaffe istället men vilka underbara stunder jag fick.

Förväntningarna fanns där att det skulle bli en vacker soluppgång Med en glödande sol stiga upp i skogbrynet.

       

Lyste även det kring ena fågelautomaten och frukostgäster passar på att få sig en brödbit.

                   

Skulle det också bli nästan en klarblå himmel

Av Bengt Bertilsson - 3 februari 2013 07:00

Stjärnklart där ute och månen är fortvarande halvful efter natten uppesittande.

 
Satt nog många igår uppe också och tittade på idel stjärnor som var i farten. Är det upp till betraktaren att avgöra vilka som är stjärnor vi vill se och somliga får jag inte vaken se eller höra bara följa är de stjärnorna jag inte vill missa.
Mina stjärnor lyste tidigt och i dagsljuset, missade gjorde jag annars de stjärnor som tändes på kvällskvisten då jag slocknade tidigt igår kväll efter att varit uppe i ottesången tog John Blund över tidigt. Idag får jag istället läsa om alla stjärnor, somliga är stolta andra missnöjda och några gjorde bort sig och andra tycker inte om gårdagens stjärnor står det att läsa om jag slår upp husorganet och kolla eftersnacket på webben.
Det är inte lätt att vara stjärna många vill släcka ljuset för de som vill bli stjärnor syns inte alla på dagen ändå som min där
Stjärnan lyste klarast i solskenet!

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards