Alla inlägg den 15 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 15 februari 2013 20:14

Lämnade återigen mina fågelautomater några timmar utan bevakning. Detta skulle jag inte gjort för då blev det återigen som råttorna dansar på bordet när katten är borta.

De satt och väntade uppe i träden och i buskarna och några skrapade bottenrenset i fågelautomaten.

Det fanns förvisso lite kvar vid jordnötterna där nu på eftermiddagen de första After work gästerna satt och käkade på nötterna och några beställt in mat.

Medan de tålmodigt väntade borta vid automaten. Det är glupska fåglar jag har två gånger denna vecka länsat automaterna och det är dags snart att söka försörjningsstöd kanske. Men jag prioritera istället något annat.

Av Bengt Bertilsson - 15 februari 2013 07:00

Mina stunder där ute på farstutrappan med kaffekoppen resultera allt som ofta i kallt kaffe. Sällskapet jag har vid fågelautomaterna blir jag istället extraherad av deras närvaro glömmer bort kaffet.
Försöker filma med min lilla kamera borde kanske jag ta en kaffegök så jag inte skakar så mycket när jag blir extraherad av deras närvaro.
Borde skaffa mig ett litet stativ kanske då jag lider av en skadad högerhand och axel som inte klarar hålla kameran i en viss höjd. Får jag säga som när tv:n gjorde sitt intåg i vardagsrummen på 60 – talet trotts bilden var dålig så var det rörliga bilder.  

Av Bengt Bertilsson - 15 februari 2013 07:00

Trampa inte i brödet sa de förr när vi barn sprang igenom sädesåkern. I Bibeln läser vi om ”vårt dagliga bröd giv oss idag” och ”Människan skall inte leva bara av bröd.”

Koltrasten ser brödet dock som viktig basföda i vinter och tar gärna för sig när tillfällen uppkommer t.o.m sätter sig bakom galler.

När de blir flera då blir det kiv om brödfödan.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards