Alla inlägg den 23 februari 2013

Av Bengt Bertilsson - 23 februari 2013 07:58

Tittar jag ut genom köksfönstret och det är en fortsättning på Vilken fantastik naturmorgon på farstutrappan
Ser jag en gyllene morgon stiger upp i öster

     

De första gästerna kommit till jordnötterna.      Såg jag i arla morgonstund är det var tabberass i solrosautomaten ser jag det är också tomt av gäster.   Blir det att fylla på i dessa.      

Trotts kylan där ute tycker jag den alla redan solen börjar värma här inne får jag nog ändå ”putta” in några vedträ i pannan också så det blir varmvatten i kranen och sen blir det dags att fylla på vedförrådet också med några skottkärror ved för kommande dagar. 
Den värmer många gånger. 

Av Bengt Bertilsson - 23 februari 2013 05:57

Vilken fantastik naturmorgon på farstutrappan
En fullmåne omsvept med några slöjmoln i väster på väg att försvinna ner.
I öster ser jag ett smalt ljusblått band som avslöjar att en sol är på uppgående.
I söder hör jag en uggla sitta och hoa och i norr retar detta upp grannes hund som skäller till mellan ugglans hoande.
Ser mina fågelautomater är övergivna och väntar dessutom på påfyllning då antalet fåglar bara ökar för varje vecka just nu och hade det varit fågelräkningshelgen nu hade siffrorna ökat markant. Då mina ”pjoddar” äter Tabberass nu flera gånger i vecka.
Mina två huskatter blev utsläppta lite tidigare kom som skjutna ur en kanon runt husknuten när de hörde jag satt där ute och ville in. Förståeligt temperaturmätaren visar på minus 13 grader och det är det skönare att få komma in dels få frukost och sen ligga på sina favoritplatser resten av dagen och husse får nästan slänga ut de för att de överhuvudtaget skall gå ut under vintertid..
Så nu sitter/ligger vi tre här inne i stugvärmen och väntar klockan skall slå 06,14 och naturmorgon börjar.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23 24
25 26 27
28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards