Alla inlägg den 15 mars 2013

Av Bengt Bertilsson - 15 mars 2013 19:31

  
I innegranen hänger vi glitter i grenarna. Detta behövs inte i ute där sköter moder natur pyntet själv.  
  
Lite får jag skylla mig själv att jag inte sett skönheten fast jag varje gång jag går ut på farstutrappan hänger där en ampel med några grankvistar nedstrukna.
 
Har veckans snöoväder lagt sig som puder på kvistarna.
 
På förmiddagen har det sen varit en energilampa som lyst på kvistarna och skapat dagsmeja och vattendropparna har tvingast stanna upp när middagssolen lägger farstutrappan i skugga. Då bildades detta fantastiska istappar och iskristallerna glittrar.

Av Bengt Bertilsson - 15 mars 2013 06:45

Vaknade och konstaterade att vi var insnöade, fast inte bokstavligt.   Moder naturen låg vit utanför och var det några som knappt hade nästippen över.

  Frukostbordet översnöat och automaten tom.

  Mötes jag av skottande pjoddar och några hade varit där innan och försökt skotta fram smulorna från gårdagens matbord.
  Kände mitt samvete var lite tomt och att jag inte fyllt på igår kväll då jag blivit förvarnad och själv konstaterade i går snön var på G och halka dessutom.
 

Det var nu som mitt Wienerbrödsförråd till nytta och ut och skotta undan snön.

 

Fylla på alla brödskålar

 

Och automater.
 

Sen in och hämta en kopp kaffe och sätta sig på farstutrappan, nu när jag varit så klyftig.
       

Njuta av utsikten, snön glittrar

     

Behövde inte vänta många sekunder förrän de kom och satte sig vid frukostbordet och ordning och reda råder åter på det stora godset.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards