Alla inlägg den 23 mars 2013

Av Bengt Bertilsson - 23 mars 2013 12:17

ÄNTLIGEN så är jag ägande av en bandyportfölj och detta tyvärr nu när årets säsong är över längtar jag åter till nov och ny säsong börjar och få inviga denna. Förhoppningsvisst tillsammans med mina Stjärnor.  

Bandyportfölj är en portfälj innehållande en termos med varm dryck, till exempel kaffe och är en institution på bandyläktarna.

Vissa spetsar gärna det varma kaffet i termosen med någon form av alkohol. En del föredrar glögg i termosen. Portföljens utseende är dock minst lika viktigt.
Många tycker att portföljen helst ska vara gjord av brunt läder och gärna vara mycket sliten. En av de historiska tillverkarna av bandyportföljen är Alstermo Bruk AB, över 200 år gammalt bolag i mörkaste Småland, som än idag säljer den klassiska originalportföljen som sägs hålla mer än en mansålder.

Bandyportföljen kan bli ett minne blott i framtiden när fler och fler föreningar bygger inomhushallar.

Av Bengt Bertilsson - 23 mars 2013 07:24

Naturmorgon på radion hördes Göken, men ingen hördes där ute på farstutrappan där jag satt och drack mitt morgonkaffe också utan gök.  
På himmeln lyste en energi lampa och i strålkastarljuset lyste rimfrosten på träd och mark.   
Jag var inte ensam där ute 14 gäster vid mina två fågelautomater och runt omkring mig i träden hördes en morgonkonsert av kvitter från mina fåglar som vaknat. En duva kuttrade i skogsbrynet och en hackspett trummade på.
   
Jag kunde inte annat än att njuta fast morgontemperaturen visade minus 18 i arla morgon stund kryper den sakta men säkert uppåt senare idag förhoppningsvisst.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards