Alla inlägg den 22 maj 2013

Av Bengt Bertilsson - 22 maj 2013 20:06

Efter en gråmulen dag öppnas plötsligt himmeln och solen lyser upp min omgivning.

 

Dock visar vädergudarna att mörka moln donar upp öster ifrån

 
Gäller det att njuta när ögonblicken inträffar

 

Några timmar senare börjar skymningen visar sig i skogsbrynet ser det klart och fint återigen däröver.

 

I söder däremot ligger fortvarande orosmolnen i skyn.

Av Bengt Bertilsson - 22 maj 2013 10:00

Nog kan vi psalmen "Den blomstertid nu kommer" och våra förväntningar är stor på den. Finns det en blomstertid som nu är förbi också.

 

Månadsskiftet Mars/april blommade Krokusen för fullt

 

Månadsskiftet april/Maj stod påskliljorna och tulpanerna där.

 

Idag då har dessa allihopa dels försvunnit och blommat över

 

I bakgrunden går det att se nästa generation av växlighet börjar blomma. Jordgubbplantorna.

 

Av Bengt Bertilsson - 22 maj 2013 07:39

Grått och trist, lövens ljusgröna färg lyser mer mörka p.g.a ljusförhållandet. Kyrkklockan från Berghems kyrka var dova i sin morgonklämtning och knappt hörbar.
Nattsömnen har också varit skit också.
Först körde jag skiten ur mig med gruskörningen. Sen åska och blixt på kvällskvisten fortsatte med fuktigt väderleksförhållande kändes med täcke för varmt och enbart lakan kyligt. Verkar det varit skitväder på andra håll också då vi blev väckta kl.22,59,54 av ett SMS att strömmen var borta, När vi sen lyckats somna i drömsömn då piper det ett SMS till kl 01,17,15 att nu är strömmen tillbaka. Konstigt på dagarna då är det ingen täckning på mobilnätet, men nattetid då är det full täckning.
Knäckt ägg eller skit på farstutrappan.

 
Morgonstund på farstutrappan visade på att jag haft nattbesök av en som var nödig och vi hörde inte dennes rop att behöva låna toan. Satte sig vederbörande sig på räcket när vi inte räckte en hjälpande nödig.
Nu brukar naturen sköta det mesta, men idag fungerar inte spolningen riktigt fast det fortfarande föll lite duggregn räckte detta bara till att det blev vattenkammat hår sen när jag kom in, vilket i och för sig betyder att det är dags att klippa mig.
Blött på huvudknoppen så blev det även blivit blött i botten, om det sen beror på att jag är en toffelhjälte får andra avgöra. Snubblade jag och ena toffel åkte av och dygnsur strumpa på köpet.
Fast regnet är välkommet. Duggregn eller fint strilande regn rinner lätt ner i jorden och växtligheten trivs. När vi ändå är inne på skit, fördelen eller nackdel, hästskiten jag kört hem smälter bra samtidigt som det sprider en doft luktar detta inte som grisskiten de slänger ut flera km härifrån

Av Bengt Bertilsson - 22 maj 2013 06:15

"Jag lät alla mina maskrosor finnas, fast jag vet att dom kallas ogräs och bör rotas ut”. När de växer där jag helst inte vill att de växer, är förståss något annat


 

Får de växa fritt blir det vackert istället.

 
Stannade igår vid vägkanten p.g.a jag tyckte det doftade från släpp kärran jag hyrt, först trodde jag det var brända bromsar, sen lamellerna på bilen och när doften inte kom från detta visade sig det var tjärdoft från asfalten.

 
Fick jag istället en vacker utsikt att beskåda.  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards