Direktlänk till inlägg 22 maj 2013

Knäckt ägg eller skit på farstutrappan är det skitväder.

Av Bengt Bertilsson - 22 maj 2013 07:39

Grått och trist, lövens ljusgröna färg lyser mer mörka p.g.a ljusförhållandet. Kyrkklockan från Berghems kyrka var dova i sin morgonklämtning och knappt hörbar.
Nattsömnen har också varit skit också.
Först körde jag skiten ur mig med gruskörningen. Sen åska och blixt på kvällskvisten fortsatte med fuktigt väderleksförhållande kändes med täcke för varmt och enbart lakan kyligt. Verkar det varit skitväder på andra håll också då vi blev väckta kl.22,59,54 av ett SMS att strömmen var borta, När vi sen lyckats somna i drömsömn då piper det ett SMS till kl 01,17,15 att nu är strömmen tillbaka. Konstigt på dagarna då är det ingen täckning på mobilnätet, men nattetid då är det full täckning.
Knäckt ägg eller skit på farstutrappan.

 
Morgonstund på farstutrappan visade på att jag haft nattbesök av en som var nödig och vi hörde inte dennes rop att behöva låna toan. Satte sig vederbörande sig på räcket när vi inte räckte en hjälpande nödig.
Nu brukar naturen sköta det mesta, men idag fungerar inte spolningen riktigt fast det fortfarande föll lite duggregn räckte detta bara till att det blev vattenkammat hår sen när jag kom in, vilket i och för sig betyder att det är dags att klippa mig.
Blött på huvudknoppen så blev det även blivit blött i botten, om det sen beror på att jag är en toffelhjälte får andra avgöra. Snubblade jag och ena toffel åkte av och dygnsur strumpa på köpet.
Fast regnet är välkommet. Duggregn eller fint strilande regn rinner lätt ner i jorden och växtligheten trivs. När vi ändå är inne på skit, fördelen eller nackdel, hästskiten jag kört hem smälter bra samtidigt som det sprider en doft luktar detta inte som grisskiten de slänger ut flera km härifrån

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Lördag 20 april 07:15

En tur in till storstan och fotograferade på körsbärsblomningen i centrum som jag inte noterat innan vid mina tidigare besök i stan. Men detta kan bero på at jag inte varit där vid denna årstid.                       ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards