Alla inlägg den 17 juni 2013

Av Bengt Bertilsson - 17 juni 2013 06:30

Fast det går väl lika bra med humlor

 

Andra flygfä också.

 

Var det något som fastnade på humlan när jag sytuderade noga och lite långsökt kanske jämför detta med att vara på snabbköpet och har den ingen kasse tar de det varan med sig i handenförlåt benet foten kanske är mer passeligt uttryck.  

Bland ståndare och pistiller kryper de och gör det som alla får veta hur det går till.

 
Lite närgången bild ibland rhododendron blev jag kanske dock uppmärksam att jag sov på visa lektioner när jag läser rhododendron att de flesta rhododendron har dock längre pistiller än ståndare.

 
Var jag nog vaken på andra och fick veta att ståndare och pistiller är de hanliga respektive honliga organen hos blommande växter. De är nödvändiga för växternas sexuella förökning. Linné liknade dem vid män och kvinnor på bröllopsnatten. Blommans foderblad kallade han för brudsängen och de färggranna kronbladen för sängtäcket.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards