Alla inlägg den 14 augusti 2013

Av Bengt Bertilsson - 14 augusti 2013 08:15

Wooow vilken upplevelse som inte går att fånga på bild tyvärr, får jag försöka sätta ord till bilden istället.

Gick ut på farstutrappan och en påtår nu klockan åtta och får se morgondaggen dansa på gräsmattan framför mig.

 

Först trodde jag det var knott invasion, andra tanken som flög i mig var att nu börjar det duggregna. Insåg jag sen att dropparna flyger mestadels uppåt.
Detta fenomen tror jag beror på att utanför ligger dimman fortvarande tjock och gräset på andra sidan staket är inte grönare, men på denna sida där frodas gräset grönt och avger värme som får daggen att stiga uppåt.
Fenomenet varade visuellt dock inte mer än ca 1 minut och detta kan bero på att dimman och solen har en desperat kamp där uppe om herraväldet denna morgon med guld i mun.

Av Bengt Bertilsson - 14 augusti 2013 06:57

Dimman omsluter den stora björken jag har framför mig

 

Desperat kämpar en morgonsol att titta igenom.

 

Dimman ligger tätt 100 m ramför mig

  

Någon har varit här och gått på slak lina eller så har de dragit nya ledningar i luften inatt

 
Lite svår att se men titta noga så syns spindeltråden som är spunnen. Svårt att få helheten av tråden på bild men den är spunnen från ett av mina bokträd på ca 3 m höjd och med hjälp av vinden landat ca 5 m bort i en buske. Ser ni inte tråden njut av det är soligt och lyser grönt, står barnbarnen sandlåda och väntar på besök.


 
Solen lyser upp en sida i min bok och om dimman ligger tätt framför mig så är omgivningen innanför upplyst

Av Bengt Bertilsson - 14 augusti 2013 06:15

En utsikt som har det mesta och himmelskt vackert om det nu finns något ovan där är det magiskt att se alla förändringarna en augustikväll som började med en regnbåge och slutade med ett åskväder på ingående.

 

Bildserier på regnbågen

       

När kvällen började lida mot sitt slut förändras himmeln

       


NO en vacker molnhimmel, i väster lyser kvälssolen mot moln, i söder där det tonar ett åskväder upp.

       


Snart ligger omgivningen i mörker

     


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards