Alla inlägg den 7 september 2013

Av Bengt Bertilsson - 7 september 2013 06:15

Tror jag kan börja summera och nu räcker inte fingrarna till och jag tar till psalmen snart för i denna extra värme som vi fått nu har verkligen fått solrosen att blomma.


Häng med runt och försök räkna de alla

Av Bengt Bertilsson - 7 september 2013 06:00

Nu fylls tidningar och bloggar med rapporter om solrosor, den ena högre än den andra.

 

En toppolitiker i vår kommun han stolt posera framför solrosor vars höjd vi kan likna vid procentsiffrorna hans part fick i senaste kommunvalet. – Andra jag sett ser mest ut som förvuxna maskrosor i jämförelse, säger han ödmjukt.

 

Nu siktar jag inte mot toppen utan ser till att gräsrötter får blomma ut i stället på 2 m höjd och de verkar trivas med livet där uppe.

 

15 solrosor på en och samma planta har jag aldrig varit med om, men det lär inte vara rekord, men inga bilder finns bara blomodlare som säger det.

 
Att försöka fånga alla blommor på bild är svårt har jag tagit foto i olika vinklar och förhoppningsvisst går det att räkna de alla.

 

Skulle ha en vidvinkelskamera som tog 360 grader men detta vet jag inte om det finns egentligen. Nu har förvisso några blommat över men inte trodde jag att alla tjuvskott skulle ge blommor också. Så den vinterfågel som tappade ett frö i vintras visste var den planterade den och inte på hälleberget.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards