Alla inlägg den 3 januari 2014

Av Bengt Bertilsson - 3 januari 2014 09:36

Så har det varit sedan innan jul i min fasta telefon och Telia vägrade ta emot en felanmälan p.g.a jag har fungerande dataledning hävda det är fel på min egen telefon utrustning.
Mellandagarna lyckades jag komma fram till en mänsklig individ på Telia som konstaterade att vi inte hörde varandra men så pass hörde vi/jag att jag skulle testa mina jack med en annan telefon så ringer hon upp mig via mitt fasta telefon nummer eller via min mobil som jag har täckning om jag befinner mig utomhus. Men hon hörde inte av sig för det knastrade väl så mycket och jag stod inte ute i regnet mer än 5 min och väntade på att hon skulle ringa upp mobilen.
Sen fick vi några dagar med uppehåll vid nyår och plötsligt så kunde vi ringa och höra hyfsat i får fasta telefon, men sen kom regnet igår på nytt och då var det knaster, knaster och åter knaster på nytt i luren.
Idag lyckades jag höra så pass mycket i knastertelefonen att jag lyckades komma fram till felanmälan och återigen konstaterade en mänsklig individ att vi hör knappt varandra och accepterade att jag får göra en felanmälan. Då kryper det fram att det är många i vårt område som har fel på våra telefoner sedan senaste stormen men det är så många att först den 15 januari kan jag få besök av en teleoperatör.
Skulle inte förvåna mig om det är samma fel som de senaste två gångerna fel i en stolpe ca 2 km härifrån där ena tråden är skadad och vatten läcker in i ledningen på nytt
Så det blir att använda sig av djungeltrummor och stå/sitta med mobiltelefonen på farstutrappan framledes om jag/du vill ha kontakt med varandra.

Av Bengt Bertilsson - 3 januari 2014 07:29

3 D-vädret forsätter och skulle inte detta vara normen så är det en gråskalig himmel som visar sig. Sen kan jag lätt räkna de korta stunder jag fått uppleva på farstutrappan av annat väder, såsom en blek sol som precis hunnit stiga upp ovan trädtopparna i horisonten slukas av molnen resten av dagen.
Frågan är var kommer att hända med naturen just nu.
Mildvädret lär snart sätta fart på växtligheten och det går nu att hitta träd och buskar som löven börjar knoppas på i tron at det alla redan är Vår i antågande. Ogräset ute i trädgårdslandet växer mer och mer för varje dag faktiskt.
De som däremot gillar detta väder bör vara mördarsniglar de fryser inte ihjäl (mer risk för att de drunkna) där de just nu befinner sig. Men skulle det bli rejäl kyla så lär jorden frysa lätt i den blötta marken och ta kål på dessa. Det var nämligen detta de höll på att göra i vintras då tjälen kröp ner i början på året.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards