Alla inlägg den 5 januari 2014

Av Bengt Bertilsson - 5 januari 2014 06:15

Inför julen stod vi inför valet mellan svensk och danska julskinkor, det blev en dansk och jag var nog inte ensam.
För i boa där fick de sälja ut de svenska julskinkorna till nedsatt pris efter jul för ingen verkade köpa dyr svensk skinka till jul. Så jag slog till och köpte en svensk skinka till nyår nu när priset var det samma .
Den svenska skall vara så bra och svensk skinka skall ha bättre kvalitet, men inte sjutton kallar jag detta för prima julskinka och jag förstår att ingen betala 49,90 kr/kg för svensk julskinka när man kan köpa dansk innan jul för 29,90 kr/kg.
Eller så kan inte svenska styckare stycka en skinka mer än de får kalla det för skinka för köttet kommer ifrån skinkan på grisen.
Fuskskinka kallar jag detta för de hade snörpt ihop en avlång skinkbit så den såg rund och fin ut och lagt detta i nät, när jag sen grillat denna i ugnen och klippte av nätet så höll inte skinkan ihop.
Dessutom så innehöll den svenska mer vätska av att döma av doppspad än den danska som vägde dessutom mer.
Smaken är som baken, delad uppfattning i familjen, själv fördrar jag den danska när jag jämfört gick den svenska att äta också.  

Mat

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards