Alla inlägg den 1 mars 2014

Av Bengt Bertilsson - 1 mars 2014 17:49

Denna vinter har det varit bandy i stort sätt varje lördag, men mina Stjärnor har spelat färdig denna säsong. Blev det ändå bandy med mina småstjärnor istället.

 
Bandy det spelas numrera både ute innomhus och det finns en inomhus variant också av den. Denna variant spelas inomhus i sporthallar med en sarg som är något mittemellan bandy och ishockey sarg. På planen får det bara finnas 5 spelare på vardera sidan. Varje spelare har en klubba liknande den klubba riktig bandy har fast denna består som regel av plast och de har en vit platsboll som hoppa och flyger vid minst beröring.

 
Om isen i vanlig bandy är dålig så brukar nystandet fladdra, men i inomhusvarianten där fladdra den jämt tyckte jag.
Regelmässigt kanske det inte är så stor skillnad, men avblåsningarna duggar mycket tätare och då byter de som regel spelar och då startar de dunka, dunka musik så det går knappt prata med varandra. Med detta är väl en efterapning av ishockey och basket misstänker jag.

 
Nu kan jag vanliga bandyregler, kom jag snart underfund med inomhus variantens också och ganska snart var det gick ut på. Samtidigt som det kändes som jag förflyttades ca 20 år tillbaka i tiden och mina egna barn spelade handboll var det åter dags som farfar och farmor sitta en hel lördag och följa två barnbarn spela innebandy.

Oavsett sport så har varje sport sin tjusning och det viktigaste är att barnen har en idrott som de själva tycker kul att utöva sen är det upp till oss att gilla läget.

 
Sen om det blir en vinst eller förlust i denna ålder är inte så viktigt bara barnen tycker det är roligt. Nu tyckte förvisso inte barnbarnen det gick så bra försökte vi ändå hitta det där positiva och först ville de inte accepttera detta. Frågade vi skall vi säga tvärt om då hålla med er är det bättre, då blev det tyst och de förstod att ibland är det viktigast att göra sitt bästa av det hela.

 
Sen lär de snart glömma att de var en seger från att bli trea i serien och komma igen nästa säsong.  

Så nu är det trötta farföräldrar som kommit hem och barnbarnen skall sova över lär troligen det också bli så att vi måste sitta och titta på mello ”andra chansen” de sa att vi behöver inte sitta och titta utan göra något annat bara de för se det.

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards