Alla inlägg den 5 juli 2014

Av Bengt Bertilsson - 5 juli 2014 05:45

Den gamla fågelholken som tidigare år ofta blivit öde fick plötsligt liv på senvåren då naturmorgonsholken var upptagen av ett Blåmespar fick Flugsnapparen nöja sig med den gamla.

 

Att denna holk ofta varit öde har berott främst på att jag har två bokträd bredvid varandra och lämpligt tyckte jag med en holk i varje. Har det visat sig istället att Blåmesarna ansett och försvarat båda träden som sitt revir. Nu var Blåmesarna tidiga och de hade en kull tidigt, försvann båda och flugsnapparna fick vara ifred och plötsligt blev det livat i holken.
    
Jag har försökt hålla koll på holken men inte sett några ungar flyga ut dök plötsligt denna fönstertittare upp och tittade in i min holk.

 
Om det var samma vet jag inte men senare på dagen sitter det en annan vid ett annat fönster och ca 5 meter därifrån flyger föräldrar oroligt och undrade vart ungen tagit vägen då holken verkade vara tom och ungen vågade inte kalla på uppmärksamheten då jag stod nedanför fönstret. När jag flyttade på mig lyfte ungen och flög iväg.

  

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards