Alla inlägg den 6 juli 2014

Av Bengt Bertilsson - 6 juli 2014 00:15

Utsikten från farstutrappan under ett år, eller mer sanningsenligt tiden mellan 5/7 – 30/10 2013 och 11/3 – 5/7 2014 oavsett första bilden är tagen 5 juli 2013 och sista tagen 5 juli 2014.

 

Följ med under ett år sen är det upp till betraktaren är spartan eller den är fantastisk. Följ väder och vind, soluppgång och solnedgång. Ibland syns den inte p.g.a dimma.

                     
Oavsett ca 100 m framför mig står det en stor björk och via den följer jag årstiden och fånga ögonblicken som dyker upp när jag sitter på min farstutrappa ofta tidigt på morgonen.

                   

Jag ser björken står där grön och när solen går upp sommartid då kan jag använda mig av björken som en klocka då björken står i österläge och sett till ett solur 04,00 ser jag visserligen först vid 06,00 som först p.g.a träden skymmer horisonten.

                 

Betraktaten kan bli fundersam då till synes vyn återkommer är foton inlagda i den följd de är tagana och råkar de se lika så är det så att vädret kommer i repriser.

                          
Under vintertid tar jag foto men då inte på björken då det inte är ljust när jag går ut och tar jag bilder så är det på mina ”pjoddar” och fågelmatningen får ni tyvärr inte se björken i vinterskrud. Nu har det förvisso inte varit någon vinter
                     
När våren börjar komma då återvänder soluppgången och jag följer björken och ser efterhand den börjar bli grön.

                 
Fotorna speglar både björken och hur vyn runt den kan variera och skapa ett skådespel just när ögonblicket dök upp framför mig där jag satt.

               
Året har gått och det går nu att ser om det hänt något med utsikten eller så står tiden still på min farstutrapan desa fyra sista foton är tagna den 5 juli 2014
       

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards