Alla inlägg den 4 september 2014

Av Bengt Bertilsson - 4 september 2014 08:50

Satt där på farstutrappan och studerade naturen framför mig och konstatera att det är sig likt egentligen när jag samtidigt ser i bak spegeln på bloggen.
Septembervädret i år går inte att klaga på och sett till var jag notera så skiner solen, dimman dansar i skogsbrynet, daggdropparna blänker på det mörkgröna gräset som växer sig högt även detta år och detta år fått skjuts av det blev rejält vattnat i aug och solen nu i sept blir det växthuseffekt av detta.
Våtarven i trådgårdslandet trivs också och det växt och lagt sig som en matta över den blottlagda jorden efter bara några veckor gått sen jag tog upp potatisen.Våtarv enligt uppgift jordens vanligaste ogräs, som trivs på skuggiga platser och på fuktig, näringsrik jord. Har man mycket våtarv kan det tyda på att jorden har för hög kvävehalt.

Använder inte konstgödning utan enbart av kompostjord och hästgödsel. Var skall jag göra för att minska på våtarven?

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards