Direktlänk till inlägg 14 september 2014

Upplevt gamla minnen idag.

Av Bengt Bertilsson - 14 september 2014 18:49

Fick vara skickebud för ett av mina barnbarn idag som skulle spela fotboll långtbortistan om vi ser till vår kommun då Ubbhult är en avkrok sett från vårt perspektiv mitt i Mark som Berghem mer ligger geografiskt.
Måste minst var 20 år sedan jag var i Ubbhult och såg mina barn spelade fotboll i sin ungdom där var jag ändå självsäker på var fotbollsplanen låg. Men se den låg inte där jag tyckte mitt minne den skull varit. Nu fick jag köra tvärs igenom hela Ubbhult för att hitta planen och där låg den.
Väl fram får jag ge klubben en eloge för när vi kom fram så fanns det en kiosk med nybryggt kaffe och hembakat. Köplusten var god ibland åskådarna som mellan pausarna i matchen skyndsamt gick och inhandlade fika. Dagen till ära t.o.m äppelkaka med vaniljsås fast såsen den var en sådan vi kan köpa färdigblandad i våra kyldiskar. Till det billiga priset av 20 riksdaler, hade detta varit på Skrädderiet i Kinna hade jag nog fått betala en 50-lapp.
Hur gick det med fotbollen då?
Det blev en förlust med 5 – 2 (tror jag) det handlar mer om att delta än att vinna i denna ålder och vi skall inte leta efter detaljer. Fast visst självklart är det roligare att vinna än att förlora, var det två jämna lag som möttes och det var först i slutet av matchen som motståndarna hade mer tur och fick in bolluslingen i målet.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards