Direktlänk till inlägg 23 september 2014

Nyopererad.

Av Bengt Bertilsson - 23 september 2014 16:57

Var sak har sin tid, men till slut tog det en ända med förskräckelse

Nyss hemkommen från Skene lasarett där de la mig på slakt(e) bänken och började karva i ändalyktan. Var de exakt gjort är för mig bara en hörsägen då jag sov så gott under narkosen påverkan. Dock lär jag som man fått lägga mig i en ställning som flertalet kvinnor utsätts för men vi män sällan lägger oss i denna ställning.
Tänk annars var utvecklingen går framåt eller så kan det bero på att det är 53 år sedan sist jag låg på operationsbordet och den erfarenheten hade jag ingen större nytta av då det var helt annorlunda, både före som efteråt. Då fick jag läggas in dagen innan och jag fick ligga 3 dagar efter innan det blev hemresa.
Idag så kom jag förvisso en halvtimme före utsatt tid men de tog mig direkt ändå när jag ändå var där. Så kvart över ett var jag alla redan på operation och kvart över två vaknade jag upp på uppvakningen. Mina första ord var ”var gott jag har sovit, det var länge sedan jag sov så gott” sen somnade jag om på nytt för att sen till och från vakna blev det kaffe och smörgås kvart över 3 tre. Fast allvarligt talat visst var det gott med mat efter fastan men samtidigt inte, fick veta någon hade kört ner något i halsen så det var väl därför jag hade svårt att svälja. Sen blev det hemgång och kvart över fyra stod hustrun utanför och det blev hemresa.
Nu återstår det att bli normal, känner tröttheten smyger sig på, men det kännas bättre i morgon sa doktorn. Sen återstår det att se eller rättare sagt kännas efter när bedövningen släpper om jag kan sitta eller gå normalt och framförallt kommer det att hålla tätt för det kan ta upp till en vecka eller två innan det läks i ändlyktan.   
Men den dagen den sorgen jag lär inte komma någonstans i kväll eller i morgon för jag känner mig lite hög av tabletterna.    

Så gott folk allt gick bra och jag har sagt det förr det är inget fel på personalen på Skene lasarett eller närhälsan som det kallas för idag. Det är fel på politikerna som tror sig veta hur ett sjukhus skall drivas som missköter detta.

”Brasklapp” de som söker sig utanför kommungränsen för de tror sig får bättre vård kan jag bara säga till dessa jag fick vård och operation inom vårdgarantiernas utsago trotts att det var mitt under semestertid som jag uppsökte vårdcentralen första gången.   

  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards