Direktlänk till inlägg 24 september 2014

Dagen efter.

Av Bengt Bertilsson - 24 september 2014 06:16

Man kan inte lära gamla hundar sitta sägs det om jag överhuvudtaget kan sitta på ändlyktan är kanske mer det jag får öva på. Envis som en åsna kanske också är passerligt på mig då jag tänkte jag skulle sitta uppe i går kväll och se de sista avsnitten på NCIS och ögon kändes som den var som tefat tyckte jag men ändå de var nog mer bara en springa. Vilket min kära hustru upplyste mig ett flertal gånger om att jag såg trött ut och borde gå och lägga mig.
Men kanske är det så att gamla gubbar inte lyssnar och tar inte order, men när klockan var 19,59 då insåg jag att John Blund bestämmer och jag låg där i säng(a) halmen och det var nog tur att bedövningen fortvarande satt kvar i ändalyktan då jag somnade kvickt fast jag sov inte långa perioder och dess längre tiden led på natten så släppte bedövningen. Blev det att gå upp och ta en dunderpilla och den gjorde susen. Sov som en stock men vaknade efter 2 timmar och mådde pyton, så jag lär inte ta fler av dessa fast på marknaden kan jag nog tjäna en bra slant.

Sen hade jag svårt att sova och jag kom på mig själv jag låg och räknade steg inte får som så många gör. 125 steg, 235 steg, 312 steg 415 steg osv. Då tyckte jag stegat färdigt och gick upp och konstaterade det var inte steg jag räknat utan det var klocktiderna.

Jag har fått en inblick i kvinnornas liv då det kan uppstå flytningar har jag inköpt bindor på apoteket, vilket fick mig att reagera köper aldrig män detta då det var mer hysch, hysch från expediterna när jag efterfrågade lämpliga för mitt ändamål. Dessa visade sig inte vara sådana som de gör reklam i tv:n just nu inslaget inleds med ett reportage från sexualupplysningen i skolan 1954 och sen hur enkelt det är med dagens bindor var nog dessa mer som cellstoff vi hade till våra första barn som blöjor.

Sen fick jag en inblick i att kanske i framtiden tvingas ligga med blöja, även om nu detta endast var en binda kändes det inte skönt och klumpligt och skall dessa sen inte byttas förrän dessa väger en viss vikt då hoppas jag det går kvickt den dagen livet skall ta slut.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 23 mars 05:45


Vårstädning vid fågelstationen och marken täckt av solrosfrö och detta räfsade jag upp.   Vid första blicken så ser det ut som kvarlämnad fröer i massor, men visar sig vara mestadels bara skal som fåglarna suttit i buskarna som finns bredvid stati...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards