Alla inlägg under september 2014

Av Bengt Bertilsson - 2 september 2014 12:46

Det sägs det skall bli kalas i helgen hemmavid och ett påbud utgick att det saknas bullar i frysen, fick jag snällt ställa mig vid bakbordet och fixa ett bullbak.

Kände omg. det var ett tag sedan förra gången och något flyt gick inte att få vilket resulterade i att jag missade matfettet i första degen. Chansade och körde med en rövare och hällde i detta efterhand som degen ältades i bunken. Andra degen den satt perfekt däremot.

Av döma av resultat som jag inte kan visa så märktes ingen skillnad mellan degsatserna och 84 kanelbullar mestadels ligger i frysen nu. Några alla reden testade tillsammans med hemmakokt saft som min hustru kokt satt jag där vid köksbordet och plötsligt så dök barndomsminnen upp där jag satt och mindes min mammas hembakta bullar som jag åt och drack saft insåg jag gubben börjar nog bli gammal och sentimental

Mat
Av Bengt Bertilsson - 1 september 2014 20:19

Har en liten minidator där jag lyckats överföra ett X antal bilder tagna i slutet av augusti och livet på landet sett från farstutrappan. Satte jag mig ikväll och skulle lägga över bilderna via internet till min hemsida. Var händer då?

Jo minidatorn den la bara av. Lampan som säger att det är ström på den lyser men det blir ingen bild. Får väl starta om den då via s.k kortslutning, men se det händer inget. Startlampan lyser lika bra och det går inte att dra ut sladden för datorn har batteri.

Så där sitter jag med skägget i brevlådan kan jag väl säga fortvarande går det inte att lägga in bilder

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards