Direktlänk till inlägg 19 november 2014

Motion en tidsjakt

Av Bengt Bertilsson - 19 november 2014 06:15

Tror inte det finns något världsrekord på 25 m bröstsim men läste någonstans att de simmar 50 meter på 22 – 23 sekunder och 100 m ca 45 sekunder.
Mina tider har jag inte räknat ut men jag vet med säkerhet jag simmar 25 m-sträckan på och multiplicera jag den tiden jag simmar så kan jag räkna ut antal längder och därmed sträckan på hur mycket jag simmat mellan tummen och pekfingret.

 

Nu är jag en som mer känner det som nöd och tvungen att motionera och då kommer nästa snyting rakt i käften på en då jag är en sengångare i sammanhanget. Det finns nämligen de där som kallar sig motionärer som jagar tiden och håller reda på antal sträckor.
Sen har vi de där som simma som de har en haj efter sig och kräver fri väg ungefär som du kör i 90 km på 41:an kommer dessa och skall ha gräddfil och kräver du skall lämna plats och ligga på vägrenen. Simmar de sen dessutom annat simsätt, då plaska de och vifta hejvilt med armarna.
Nu finns det som tur några simbanor visa dagar där vi sengångare kan hålla sig fast det gäller då att där inte bedrivs simskola då blir det en-filare för alla.
Men enligt dessa så kallade elitmotionärer skall man simma 100 m på 1.30 min och 1 km på 15 min för att vara godkänd.

Hörde en som också räknat ut att man skall springa 1 km på 5 min för att vara godkänd

Är man sen ute och cykla då skall du cykla 30-40/km i timmen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards