Alla inlägg den 7 januari 2015

Av Bengt Bertilsson - 7 januari 2015 11:03

Har haft ett besök av en reparatör som skulle in och kolla mina telefonkontakter för att se om det var något fel på detta. Vilket det visade sig inte vara och detta har jag påtalat att felet inte ligger här hemma utan på de dåliga ledningarna.
Nu skulle reparatören ge sig ut på ledningsnätet och börja mäta i eventuella kopplingsskåp, skulle det visa sig att det är fel på en ledning så måste reparatören göra en ny anmälan för den som kom hade inte denna kompetens förstod jag.
Jag har nu blev uppringd av reparatören via mobilen jag hörde bara vartannat ord men jag hörde han konstaterat ledningsfel och felet kommer inte att kunna lagas utan kvarstå då reparatören måste göra en ny anmälan och det måste skickas ut en ny reparatör.



Erhöll nu även ett SMS och ett nytt refnr xxxxxxxxxx där ni påpekar hur viktigt det är att vi är tillgängliga på detta mobilnr.
Skrattretade att läsa reparatören som var här hade inte täckning på sin mobil här men ni begär att jag skall vara tillgänglig. Nu börjar bli irriterad på Telia oförmåga att ställa krav på Skanova ledningsnät då jag påpekat vart felet ligger och felet är återkommande skyller i ett svar till mig ifrån er på Skanova och jag får den uppfattning att det är jag som skall ta kontakt med ansvariga av ledningen för att få bättre ledningar till mig.
Jag hoppas efter att jag erhållit fast telefon på nytt blir kontaktad av någon som har ansvar på Telia och inte sitter i kundtjänst utan ansvar och har både bättre lön och mer ansvar än vad en svarande på kundtjänst för dessa är som regel standadsvar 


Av Bengt Bertilsson - 7 januari 2015 06:15

Satt inte på farstutrappan utan befann mig inomhus när solen tittade fram och vem sitter där vid fågelautomaten om inte en Domherre

 

Nu stod jag på avstånd och innomhus också blev det att zomma
 

Då kom det en Talgoxe inflygandes

 

Bättre fly än illa fäkta tyckte Domherren

Men strax därefter satt Domherren där på nytt

         

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards