Alla inlägg den 3 februari 2015

Av Bengt Bertilsson - 3 februari 2015 00:15

Några brödbitar hade blivit liggandes i skafferiet och som dessutom också hade sett sista förbrukningsdagen bokstavligt ansåg jag för oss i hushållet inte matnyttigt längre. Men mina ”pjoddar” brukar inte vara så noga med detta, så jag smulade sönder bitarena för att de stora skator och nötskrickorna som kommer också inte skulle få allt.

Hittade dessutom en liten påse med riven ost som börjat jäsa p.g.a okänd anledning. Fast öppnade förpackningar håller sig inte så länge var det natuligt fenomen när jag tänkte efter 

 

Så istället för torrt bröd blandade jag ihop detta och fyllde på fågelbordet med denna blandning.

   

Det dröjde inte länge förrän den först gästen dök upp för att äta av smulorna som ramlat ner från den rikes bord.

 

Något tilltufsad i sin fjäderdräkt, misstänker jag den inte var frisk när jag såg de andra komma också för en matbit.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards