Alla inlägg den 7 april 2015

Av Bengt Bertilsson - 7 april 2015 05:15

Kan tyckas vara  en långsökt liknelse med japanska Kamikaze, självmordspiloter från andra väldskriget. Satt och slötittade på tv:e när jag hörde en duns på fönsterrutan ikväll och jag förstod direkt var det var för något.  

 

Nedanför satt det en fågel och kände sig nog troligen något omskakad och hade troligen ganska ont i huvudet eller kroppen efter att flugit rakt in i fönsterrutan

Det händer ofta att det flyger in fåglar i våra fönsterrutor och som regel brukar det sluta lyckligt en gång slutade det olyckligt och det var en koltrast som bröt nacken.

Hur gick det då med fågel kanske vän av ordning undra. Jo den satt där nära en timme blixtstilla och jag tog på mig kläder för att gå ut och ta den och sätta den på ett säkert ställe där den kunde få vila sig ännu mer. Nu behövde jag inte detta för när jag öppnad dörren så flög den n i buskarna här utanför. Till synes helt återställd.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards