Alla inlägg den 25 augusti 2015

Av Bengt Bertilsson - 25 augusti 2015 00:15

Fäfotsodling eller kanske liknar det mer som jorden ligger för träda

 


Husbonnen har varit lat senaste tiden och låtit vår herre sköta sin örtagård själv.

 

Fast det är fel att skylla honom för att inte sköta det jag satt.

 

För om jag inte minns fel så är vi satta här för att sköta det han skapat

 

Sköter vi då inte det han skapat och vi sått/satt då är det mitt eget fel.

 

Nu var jag borta på semester någon vecka och någon vecka så var vi annorstädes så det blev ingen tid för att rensa

 

Sen var det sämre väder någon vecka och nu allra senaste då var det varmt och eländigt så då blev det inget gjort.

 

Men det blev en skörd ändå potatisen den växte bra ibland våtharven där jag fann ca 8 kg

 

Lök, sallad och dill likaså.

 

Rabarberna också fast den säsongen brukar vara över

 

Så trotts att husbonnen varit lat blev det en skördefest av det hela och efteråt ja då tror jag både vår herre som husbonnen var nöjd med odlingslotten

 

Om någon tycker det ser lite ovårdat ut i mitten så är det morotsodlingen den får stå kvar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards