Alla inlägg den 29 augusti 2015

Av Bengt Bertilsson - 29 augusti 2015 06:00

Hann i princip klart med året ved då det dök upp ny ved och som jag tacksamt tar emot då varje lite vedpinne blir till god värme

 

En av våra söner hörde av sig att han sågat ner en Cypress (Cupressus sempervirens) en barrväxt som som lätt förknippas som ett En träd. Likheten kan på avstånd vara slående men när man kommer närmare ser de annorlunda ut. En Cypress kan bli upp till 30 meter hög och barren är annorlund.

 

Men det kom mer ved hemmavid då jag skall gräva i trädgården för mitt avloppsnät behöver bytas ut då det tjänat ut och då måste jag ta bort träd som står i vägen för grävare och ny tank.

 

En självsådd Ek som skuggat min trädgårdsodling blev dock första offret och ett plommonträd strök med även i farten då det bestod mest av en pinne som växt rakt upp. Detta lär värma kåken några dagar

 

Sen stod det 3 st. Poppel träd som blivit allt grövre och högre och dessa måste bort då grävaren kommer inte fram om dessa skulle stå kvar. Dessa visade sig bli en lite lava av

 

När jag sen klyft dessa blev det ca 1 ½ kubik av och detta täcker mitt behov i flera veckor till vintern.

Dock inte denna vinter då den måste torka först.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7
8 9
10
11
12
13
14 15 16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards