Alla inlägg under maj 2016

Av Bengt Bertilsson - 9 maj 2016 05:15

En storslagen naturupplevelse. Här kan ni under säsong beskåda över en miljon blommande påskliljor. Här ett bildkollage från vårt besök i Fagerås 2016

                                                         

 

Av Bengt Bertilsson - 8 maj 2016 06:03

Naturmorgon live fast jag har lånat ljudet väcktes vi av sammalunda ljud kl.03,02 igår natt av två grävlingar som slogs i 10 minuter strax utanför vårt hus. Så när naturmorgon programmet är över får jag ut och leta spår efter dessa
https://www.youtube.com/watch?v=VTPz_z66P3M

Spår av slagsmålet hittade jag inte men spår på att de finns i min omgivning hittade jag på gräsmattan

 

 

Av Bengt Bertilsson - 8 maj 2016 00:15

Högtryck överallt och det blir grillat varje dag numera, senaste grilltalrik

 


Mat
Av Bengt Bertilsson - 7 maj 2016 17:57

Lördagen den 7 maj 1977 träffade jag Helsingborgs och Skånes sötaste tjej för första gången och det blev som man säger kärlek vid första ögonkast.

   

Av Bengt Bertilsson - 7 maj 2016 00:15

Vårvärme med sommarkänsla perfekt grillväder

 

Denna gång blev det vanlig grillkorv enkelt och lättstekt bara att lägga på och vända några gånger, detta klara t.o.m jag

 

Till detta serveras potatissallad och grönsakssallad

 

Skall vi dra ett eller två, blev två streck

Mat
Av Bengt Bertilsson - 6 maj 2016 05:15

Fröpåsar fiffel eller båg eller är det bara en miljövänlig förpackning.

 

En fröpåse nästan 15 cm bred/hög men var innehåller den

 

Innehåller verkar mer vara tomt och innehållslöst.

 

Längst ner hittar jag frön som ser inte mycket för världen och det känns lite som de går att räkna utan svårigheter skall de räcka till många meter sådd. Det gör de om vi plockar ett och ett frön.

 

Varför påsen måste vara så här stora beror troligen på informationen som finns på baksida skall skrivas på flera språk och samma påser går att använda i flera länder. Detta skall vi se som miljövänlig förpackning troligen

Av Bengt Bertilsson - 5 maj 2016 06:37

Året första grillning avklarad i all enkelhet

 

i det fina vårvädret med en temperatur som ligger närmare + 20 än +10 fick vi passa på

 

Mat
Av Bengt Bertilsson - 4 maj 2016 06:15

Lilla snigel

 

Lilla snigel akta dig, akta dig, akta dig

Lilla snigel akta dig, akta dig

Annars tar jag dig.

 

Lilla snigel kom till mig, kom till mig

Lilla snigel kom till mig, kom till mig

För jag älskar dig.

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards