Alla inlägg den 18 juni 2016

Av Bengt Bertilsson - 18 juni 2016 05:15

Städslades 2 nya drängar idag när 2 av våra barnbarn kom på helgbesök ville de självklart hjälpa till också.

 
Minns min egen barndom och jag lånade pappas hammare och sen ibland så glömde jag var jag lagt den blev det inte roligt.

 

Nu har jag garderat mig så jag hade fler hammare att låna ut och påpassligt så hjälpte de mig att plocka bort spik och till deras glädje lyckades de dels träffa spiken baklänges och sen dra ut den också.

 

Har blivit en hel del spik som dragits ut och det var lätt att såga bitarna i lagom stora bitar för att elda upp spillvirket och jag vill inte ha spik i pannan då askbaljan går söner av spiken ligger och glöder i den efteråt.

 

Byggjobbarna från TRABEA gav sig på vindskivorna som skulle bytas

     

De har gjort sitt efter 50 år.

 

Detta såg man inte innan pga., plåten som legat över dessa

     

Så nu ser börjar det bli snart dags för påläggningen av takpannor och plåtis skall komma och sätta upp stuprör och rännor bl.a

   

Skorsten är lagad i sina fogar så nu är det bara att elda på och klä in denna också med plåt

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards