Alla inlägg under november 2016

Av Bengt Bertilsson - 3 november 2016 05:15

Gubben är lite skröplige så när jag går ut i naturen har jag stavar med mig och det hörs brukar detta få de flesta fåglar att fly lyckades jag fånga denna på bild som betedde sig som en nötväcka som leta eller gömmer frön.

     

När jag kom hem och började studera kortet och beskär lite för att se den bättre ser jag färgnyanser som jag inte sett innan på nötväckor jag har vid fågelautomaten.

 

Den är förvisso lite roströd på sidan,

   

men denna är mer blå än gråblå på ryggen

 

vit på huvudet istället för grå. Visade sig bero på ljuset som påverka de.

Av Bengt Bertilsson - 2 november 2016 05:15

Känns platsen igen?
i så fall har du gott minne för jag gjorde inte detta när jag kom på återbesök för någon har städat upp efter skräpnisse

 

För ett år sedan uppmärksammade vi här på farstutrappan att skräpnisse varit framme.

             

I år kan vi på farstutrappan konstatera att skräpet är borta och visst blev det mycket snyggare

       


Natur · Skog
Av Bengt Bertilsson - 1 november 2016 05:15

Ett besök vid Kvarnåsafallet

 

Uppvisar återigen fallet vara nästan snustorrt och ha så varit nästan hela året.

 

Längst ner i fallet kommer det lite vatten men detta är långt ifrån hur det såg ut för två år sedan

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29 30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards