Alla inlägg den 11 maj 2017

Av Bengt Bertilsson - 11 maj 2017 06:00

Utgrävt och ny bädd klar var det dags för att lägga ut cementstenar som tralldäcket skall vila på. Likt en ekorre så sparar jag på det mesta och hade tidigare grävt upp rabatter runt huset och då fick jag cementkantstena och dessa kom nu till användning och visade sig också vara till antal det som behövs för att bära upp sen regelverket. Det var lite bökigt att få dessa i våg men till slut lyckades jag

   

Gav mig sen iväg till bygg boa i byn. Denna gång visade sig EX-bygg ha reglar som var 5,40 och mitt tralldäck är 5 m långt inhandlades 2 st. reglar. Bredden på däcket är 2,40 och de hade reglar som var 4,80 m perfekt och jag förstod att jag kunde halvera dessa i princip och undvika spillvirke inhandlades 8 st, reglar plus 18 balksko och 4 hörnbeslag och lämpliga skruvar.

     

Rätt längder visade sig stämma och det spill jag fick det var inte mycket. Hade tittat noga tyckte jag men förvånadsvärt var det alltid något som var fel på reglarna. Eller så var det dålig virke som VIDA står som leverantör till EX-bygg.

                     

  Visade det sig att det som blev spill var också ändbitar som skulle bort

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards