Alla inlägg under juni 2017

Av Bengt Bertilsson - 18 juni 2017 20:54

Söndag och kanonväder några köttbitar och grillkorvar mer behövs inte

 

Dukat på terrassen som stod färdig och klar idag och redovisas i morgon på bloggen 

 

Mat
Av Bengt Bertilsson - 17 juni 2017 06:00

Igår var jag tveksam för vad jag gett mig in på          

Men idag är jag lite imponerad, men ropa inte högt ännu det återstår en hel del arbete innan jag är klar

   


Rom byggdes inte på en dag, men lär raserat på en dag

     

Nu börjar det likna något, men det återstår en del smått och gott som skall fixas

Av Bengt Bertilsson - 16 juni 2017 06:00

Vad har jag gett mig in på, det återstår att se, men det skall byggas vindskydd och staket på terrassen och jag skall själv göra.

 

Men just nu tror jag att skomakare skall bli vid sin läst passar utmärkt

Av Bengt Bertilsson - 15 juni 2017 06:00

Solnedgång sett på baksidan är detta en spegelbild kanske eller bara en illusion i hjärnkontoret på mig själv

     

Alla kan inte njuta av solnedgången på framsidan där den går ner även om det är baksidan på huset som solen går ner.

     

Växer skogen sig högre än den som växer på framsidan den sida som den stiger upp på  

 

Går den ibland knappt att se i arla morgonstund 

Av Bengt Bertilsson - 14 juni 2017 06:00

Rotblöta och detta bokstavligt vill jag hävda detta är.

     

Närmare 100 mm regn kommit denna månad och detta resulterade i en rotblöta och översvämning i mina blomkrukor

Av Bengt Bertilsson - 13 juni 2017 06:00

Först såg jag inte var det var för något som hängde på en gren

 

Liknade nästan en gammal överväxt cykelsadel av mossa

            

Men när jag kom närmare så såg jag det var ett skelett

 

En käke från ett djur som någon hittat och hängt upp på en gren. Men vad säger vi egentligen om detta,l  säger vi dödskalle skelett eller döskalle skelett och om det är ett djur säger vi då något annat. Kanske skall vi inte en säga dö(d)skalle utan kranium när allt kommer till kritan

 

Av Bengt Bertilsson - 12 juni 2017 06:28

Nattens skur en rotblötta 

 

Av Bengt Bertilsson - 11 juni 2017 08:15

Om ni saknar uppdatering av bloggen så beror detta på att Microsoft uppdaterat min dator och stängt ner den och sen har den mått skit. Först så tyckte de att jag skall ha något de kallar Ondrive på min dator och denna skall statas varje gång jag öppna min dator. Dessutom som har de lagt in den på mitt aktivitetsfält och den går inte att ta bort.

Som svar får jag du får ta bort Ondrive från datorn om jag inte vill ha den på datorn men detta borde jag väl fått bestämma själv då det visade sig det tog 3 timmar att uppdatera datorn p.g.a Telia kan bara ge mig 10 Mbt i ledningen

 

Nu var det inte bara detta program de gjort något mig. Adobe Flash fungerar inte så jag kan inte lägga in bilder här på bloggen för plötsligt så står det i ett meddelande att

Varning! Din webbläsare saknar stöd för flash. Sidan fungerar därför inte korrekt.
Du kan ladda ner flash från www.adobe.com

Men när jag kolla så säger Microsoft att detta ingår i Edge och går inte att ladda ner och något svar varför fick jag inte av Microsoft 

 

En olycka kommer som sagt inte ensamt för plötsligt så fungerar inte Edge så jag kommer inte ut på webben längre och när jag skulle klaga på detta då har de tagit helgstängt

 

Så jag började själv leta efter lösning och tror mig hittat felet med Onedrive efter många timmars detektivarbete då mina datakunskaper är ringa beror det på att ni har gjort en tvångsuppdatering i veckan som gått där bl.a ni installerade Onedrive i Funktionsuppdatering för Windows 10 version 1703 I denna misstänker jag det var nog en bugg i denna för den visade sig sen slå ut Edge för mig och när jag tog bort denna uppdatering så vips fungera Edge och Onedrive är borta BINGO

 

Nu återstår det att undersöka var innehåller 2017-05, säkerhetsuppdatering för Adobe Flash Player för Windows 10 Version 1703 för x64-baserade system (KB4020821) den som gör att Adobe flash plötsligt inte finns i dator, troligen en Microsoft bugg som Men denna är ju en säkerhetsuppdatering och en sådan får väl inte vara fel på?

Tänk er ett av världens ledande företag de lever fortvarande i femdagsvecka i en verksamhet som används 7 dagar i veckan och kanske ännu mer på helgerna av privatpersoner då stänger de ner verksamheten GOD NATT MODER JORD  World Wide Web,201

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< Juni 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards