Alla inlägg den 10 januari 2018

Av Bengt Bertilsson - 10 januari 2018 09:21

Julen är snart över enligt den gamla almanackan på lördag är det 20 dag Knut och då skall den ut, fast de säger julen vara väl till påska. Åkte julen ner i källaren när nyår var över fast som vanligt glömde jag plocka ner allt så en bonad överlevde trettondagshelgen

 

Oavsett någon större julstämning tycker jag det inte varit söder om Dalälven och frågan är om jag vill ha den som varit ovanför. Snö kan vara fint att titta ut på, men där ute kallt och en massa arbete bara.

Dessutom så skall man ut och köra också då krävs det bra däck och bra bil och gamla ”Hulda” hon passar bäst på sommarunderlag.

 

Någon har sagt att det är mysigt att bara sitta inne och slappa och njuta när det är jul. Jo förvisso då skall man tycka om att göra detta också och inte vara en orolig ande som får panik om vederbörande inte har något att göra.

 

Så det är nu egentligen som man kan bara njuta göra det man själv känner för och var dag har sin tid väntar jag på att årsveden kommer hem sen har jag garanterat en månads arbete fixad

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards