Direktlänk till inlägg 16 februari 2018

Fåglar inpå rutan kollisionen blev kraftig

Av Bengt Bertilsson - 16 februari 2018 06:00

Visade sig vara ond bråd död och en som var skendöd. Nog hörde jag det small till köksfönstret och kollade nedanför när jag gick ut på farstutrappan för att kolla nedanför fönstret såg jag inget. Jag skulle kollat invändigt ifrån istället för i min blomlåda som hänger nedanför fönstret där ser jag dessa fåglar

 

En Blåmes i ryggläge förstod jag direkt där var kollisionen kraftig och den hade lämnat denna värld. Nötväckan satt där och det första livstecknet var att ena ögonvrån rörde sig och när jag studerat den lite närmare ser jag den andars häftigt men orörlig av skräck troligen. Då den satt i skydd lite av en ljungplanta avvaktade jag för att se om den kvickna till. När det gått ca 30 minuter kollade jag på nytt och då var nötväckan borta

  Två av våra barnbarn som är här på besök fick också se på liten naturupplevelse av lite annorlunda slag.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Fredag 29 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 28 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 26 mars 05:45

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 25 mars 06:00

Tickor är svampar som man framför allt hittar växande på träd, levande som döda. En del växer dock på marken. Det finns ca 200 arter tickor i Sverige varav en stor del är arter som gemene man inte lägger märke till, då de ofta är relativt små och väx...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 24 mars 05:45

Dags att tömma komposten vars innehåll fått förmultna under ett år.   Ser inte mycket ut för världen kanske och den är inte färdig förmultnad riktigt heller.      Så den sållas och skal, ben och annat material sållas bort så bliv det ca 1½...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards