Alla inlägg under februari 2018

Av Bengt Bertilsson - 20 februari 2018 06:00

Så kom snön även detta år fast vi kan knappast säga att vi har några vargavintrar att skryta om likaså inga snörika vintrar heller numera.

   

Den snö som kom i förra veckan låg fortvarande kvar och den snö som fall igår spädde på snötäcket så vi har kanske mellan 1 - 2 decimetersnö lite här och där. Dock här det varit blötsnö så den trycks ihop rejält och tungskottad också

   

Trädens grenverk är snö tyngda av blötsnö skapar detta ett vinterlandskap för ögat njutbart



Av Bengt Bertilsson - 19 februari 2018 07:22

Vi är stolta över kärnkraftens pålitliga och utsläppsfria el som gör stor skillnad för Sveriges välfärd och miljö. Fler och fler inser att kärnkraften är viktig på vägen mot en hållbar framtid.

Ringhals - varje dag, året runt.


Se länken https://www.facebook.com/RinghalsKKV/videos/1640304892722699/


Om detta kan vi tycka och tänka hur mycket som helst och vara emot eller hålla med. Finns många halvsanningar i detta om pålitligheten och utsläppen men ändamålet helgar medel.

Men hur förklara de utsläppen som uppstår vid kärnkraftverken kommer från och hur de skall lösa verkar de fått strutsfenomenet och stoppa huvudet i sanden tills andra löst problemet 



 
 
Av Bengt Bertilsson - 18 februari 2018 06:00

Vi fann ett konstverk bakom dörren skall vi spara dörren för vem vet vad den kan bli värd i framtiden

 

Av Bengt Bertilsson - 17 februari 2018 19:41

Badhuset först tredje dagen och sen blev det pulkåkning efteråt även denna dag

           


Av Bengt Bertilsson - 16 februari 2018 06:00

Visade sig vara ond bråd död och en som var skendöd. Nog hörde jag det small till köksfönstret och kollade nedanför när jag gick ut på farstutrappan för att kolla nedanför fönstret såg jag inget. Jag skulle kollat invändigt ifrån istället för i min blomlåda som hänger nedanför fönstret där ser jag dessa fåglar

 

En Blåmes i ryggläge förstod jag direkt där var kollisionen kraftig och den hade lämnat denna värld. Nötväckan satt där och det första livstecknet var att ena ögonvrån rörde sig och när jag studerat den lite närmare ser jag den andars häftigt men orörlig av skräck troligen. Då den satt i skydd lite av en ljungplanta avvaktade jag för att se om den kvickna till. När det gått ca 30 minuter kollade jag på nytt och då var nötväckan borta

  Två av våra barnbarn som är här på besök fick också se på liten naturupplevelse av lite annorlunda slag.

Av Bengt Bertilsson - 15 februari 2018 10:18

           

Av Bengt Bertilsson - 15 februari 2018 07:00

Grynningen börjar synas bakom skogsbrynet, återstår att se vart det har med sig  

 

Av Bengt Bertilsson - 13 februari 2018 08:01

Dagen efter snöovädret som drog över oss igår har lagt sig och lugnt lagt sig återigen över nejden 

 

Solen på väg upp 

 

1 minusgrad och från Ringebäcken ser vi vattenångan stiga upp 

 

Björkstammarna ser väldigt vita ut och detta beror på att snön fruset fast på stammen 


Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28
<<< Februari 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards