Alla inlägg den 7 mars 2018

Av Bengt Bertilsson - 7 mars 2018 00:15

Denna annons dök upp på Facebook och direkt såg jag något inte stämde och tänkte anmäla annonsen till Facebook men detta gick inte då den funktionen den fungerar inte.
Så jag kontaktade IKEA och fick ett standardsvar från dessa
Detta är ett bedrägeriförsök. Klicka inte vidare på några länkar och ge aldrig ut några personliga uppgifter.

Det är alltså INTE IKEA som är avsändare. Det kunde likaväl stått GODDAG YXSKAFT för svaret ovan står på deras hemsida men inte att det handlar om just Facebook därav skickade jag. Men otacksamheten lön är stor.

 

Nog för att vi i vårt område har ett IKEA varuhus i Bäckebol och Kållered men att vi har ett i Skene visste jag inte om fast jag bor i Berghem och Marks kommun  Men troligen är denna butik underground butik ljusskygg också för IKEA har ingen butik här och kommer inte att öppna någon heller 

 

Men varför stoppar inte Facebook en sådan annons? Varumärket syns tydligt.

 

När någon la upp en bild på en staty som var tusentals år gammal och det syntes en snippa då tog de bort den omgående. Men denna annons tjänar de pengar på troligen och då kolla de inte utan godkänner annonsen som det syns tydligt det är fel adress till och felstavat. 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards