Alla inlägg den 28 september 2018

Av Bengt Bertilsson - 28 september 2018 06:00

Höstgrävning och ogräsplockning i trädgården ett måste varje höst, för även om jag skördat mina grönsaker så växer det som herren själv sår och mestadels våtarv och kirskål.

 

Samtidigt så växer revorna i jordgubbslandet och även om årets torka gjort att plantorna tagit mycket stryk och t.o.m dött kunde jag plantera nya plantor med hjälp av revorna.

     

Noterbart var att trott det kommit regn i aug och sept. så suger jorden upp det mesta och ner i grundvattennivå för det var snustorrt i de övre regionerna på nytt. 

   

Mina pallkragar nu rensade efter alla konsten regler och jag var nöjd med jobbet, visade sig det fanns ett hallonbestånd också som bör rensas också 

     

I min kompostjordslåda där har det växt också 

 

Självsådda tomater och massor av detta också. Några plantor tog jag därifrån och planterade på andra ställen och fått skörd också vilket inte dessa blivit utan de förblir gröna 

       

 

 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards