Alla inlägg den 3 april 2019

Av Bengt Bertilsson - 3 april 2019 15:31

Eländes elände glad i hågen nu skall här sågas. Stod där med all utrustning på mig, hjälm, skyddsbyxor och stövlar och klädd efter väder, då vårvinden inte är att leka med.

Då startar inte motorsåget, rycker och sliter som ett djur, svär och tänker fulla saker. Men inget händer. Jag hade testat såget för ett par veckor sedan och då fungera detta.
Nu hade jag inte byt tändstift och en koll på detta okey dags för ett nytt, så det var bara att bege sig och köpa ett nytt och byta byte. Men inte fa. startar motersåget.

Plocka isär maskin och kolla förgasare, fick ett tips av bror min kolla bränslepluggsfilter i tanken. Tiden gick och snart hade halva förmiddagen gått. Jag var lite hårdhänt nu på döa ting och ryckte och då startar maskinen.   

Nu hade jag pillat och skruvat så det rusade och innan jag fick ner varvet lyckades jag inte helt utan har ett tomgångsvarv som är något högt, fast jag skruvat och haft mig

   

Lilldrängen dök upp och vi sågade och han plockade han vi med ett par kubik. Sen tog orken slut

Ved
Av Bengt Bertilsson - 3 april 2019 00:15

Svanar och Tranor i flykt

                               

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards