Alla inlägg den 18 augusti 2018

Av Bengt Bertilsson - 18 augusti 2018 06:15

Tre månder torka då växer inget och doften av nyslaget gräs det minns jag knappt när detta kändes här på tomten denna sommar.   

Minns att i maj månad klippte jag regelbundet och i juni blev det någon gång, men i juli har jag inte klippt

 

Först nu mitt i augusti då hade gräset växt lite oregelbundet och främst ogräset i gräsmattan förstås. Gräsklippan stod på sin plats och då kom jag att tänka på att har jag bensin hemma, hade nämligen inte kollat upp om detta fanns då det var ett tag sedan senast jag fyllde på tanken. Hade jag tur fanns så det räckte.

 

Hann klippa färdigt och duscha efteråt satt jag och hustrun på farstutrappans terras och njöt av kaffe och glass, öppna sig himmeln och regnet strilade så skönt och doften efteråt helt underbar


Av Bengt Bertilsson - 18 augusti 2018 06:00

Det finns två badplatser en från Berghemssidan och en från Fotskäl som är mer djupgående direkt och inte lika välbesökt. Men på denna finns också en grillplats som verkar användas mer

   


Utsikten över sjön mot Berghems badplatsen 

   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards