Alla inlägg under februari 2017

Av Bengt Bertilsson - 28 februari 2017 07:00

Ett is landskap av det mindre formatet skapat av Kung Bore en kall natt i februari på ytan knappt noterbart men visuellt mer fascinerande lätt jag kameran lura det visuella på några bilder.
Skriv i kommentarsfältet vad du tror fotografierna är fotograferade någonstans. En ledtråd kan vara att det tillkom ca 24 000 av dessa i jan 2017

               

Av Bengt Bertilsson - 27 februari 2017 06:42

Min lille vän som följer med mig ut på mina skogspromenader som jag ta fram när det är dags för en paus och njuta och få lite energi i sig på nytt.
Denna lilla termos har sin egen lilla historia hur den kom i min ägo och är inte den bästa, häller den värmen så pass länge som jag är ute. Men den är den smidigaste jag har som passa min lilla väska jag har med mig utöver kameraväska.
    

Mat
Av Bengt Bertilsson - 26 februari 2017 06:15

Samma motiv men med hjälp av kameran lurar den mig hur ser/såg den ut i verkligheten

      

Kan det vara små nyanser vi ser när solen kastar sina första solstrålar

Av Bengt Bertilsson - 25 februari 2017 14:13

Någon gång skall vara den första och vilken känsla det var. Gick kalla kårar längs ryggraden och hjärtat det hoppade till en extra gång kändes det som.

Själv stod jag bara där som en fågelholk och gapade och glodde. Armarna viftade kors och tvärs och liknade väderkvarnsvingar i ivern att få fram kameran som hängde på axel. När den kom fram och påslagen och injusterad, ja då var den borta

Har sett spår många gånger efter dessa och gått i en liten dröm att få se någon när jag skogsvandra. Samtidigt så har respekt att komma mellan sugga och kultingarna sägs inte vara kul och galten inte är att leka med heller om de blir överraskade. Sen lär de nog helst fly innan för de lär ha bra hörsel

Vad var det jag såg? Jo ett vildsvin korsade min väg ca 25 m framför mig och han hade sett mig först då den stod stilla när jag såg den. Den försvann som sagt lika fort som jag fick se den när den tog några steg in i granplanteringen och jag likt stora stygga vargen blev utan gris

Av Bengt Bertilsson - 25 februari 2017 07:18

Årets första krokus slagit ut blev mitt första vårtecken jag noterat i min omgivning

   

Ute på kalhygget där stod en framtida matgäst och väntar på att komma fram och kalasa på dessa

   



Av Bengt Bertilsson - 25 februari 2017 07:14

Lite kylslaget på morgonkvisten både inne som ute

 

Rimfrost där ute

 

Av Bengt Bertilsson - 25 februari 2017 05:15

Våren och hängen båda väntar på vårvärmen och vårsolen

        

Natur · Skog
Av Bengt Bertilsson - 24 februari 2017 10:00

Andra sällsamheter när jag är ute och går är dessa små sjöar alt tjärn som finns mitt ute i skogarna en del finns det skogsvägar till andra finns där bara skogsmark. Hur det är med fisk i dessa har jag ingen kännedom om.

 


 

Denna lilla skogsjö eller tjärn fann jag NO om Hajom på min skogvandring från Skene skog mot Hajom.

Någon har dumpat div skräp och plastdunkar som kan varit avsedda till en flotte också.

    

Noterade i utloppet att det fanns någon slag fördämning så vattnet inte rinner ut obehindrat utan tyckte mig se en slang också som någon tar vatten via ner mot byn kanske   

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards