Direktlänk till inlägg 13 juni 2013

Trädgårdsvandring

Av Bengt Bertilsson - 13 juni 2013 05:30

Jag har min farstutrappa och jag har mitt lilla torp där ute på vischan, fast torp och torp en 60 –tals villa är inte ett torp men jag känner mig som en sådan nu när sommaren är kommen.

 

Syrenblommar blommar fortvarande.

  
Nya blommor börjar dyka upp som jag varje år tappa bort i minnet var det var för sort.

 

Midsommar potatisen växer .

 

Jordgubbarna lika så.

 

Vinbärsbusken verkar ge en riklig skörd,

 

Trädgårdslandet lite si och så, sallad, rädisorna och lök okey men dill och gurkplantorna mår inte bra i torkan har slagit till alla redan då regn minns jag inte när det kom.  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 17 juni 05:30

Vi köpte en burk med Saltgurka av märket Eldorado och öppnade burken och åt upp några stycken. Sen fick burken stå i kylen och när vi några veckor senare skulle ta några nya då ser vi burken se mystisk ut.  Att en burk gurka har så dålig hållbarhet h...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 16 juni 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen och faktiskt en ny gäst vi inte sett tidigare nämligen Grönfink, lyckats fånga den på två foton men den flög iväg också två gånger och kamerans inställningar var inte inställda för detta           ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 15 juni 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen och liten mix av gäster                        ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 14 juni 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen fortsätter inga nya fågelarter men de som finns där är helt fascinerande att beskåda när de kommer och hämta lite av fågelmaten. Som synes så har de det lite jobbigt att få tag i maten men de har hittat grepp...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 13 juni 05:30

De första jordgubbarna plockade vi för någon vecka sedan, men sen blev det tvärstopp i mogningen.     Men igår hittade vi några som mognat    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards