Direktlänk till inlägg 28 april 2013

Söndag är vilodag

Av Bengt Bertilsson - 28 april 2013 14:11

Sägs det fast vem kan sitta sysslolös, inte jag när jag ser hur mycket det finns på godset som skall göras.
Svinkallt på morgon och långkalsongerna på för först efter 8 visade temperaturmätaren på plus tack vare att energilampan tändes och först så var det lugnt och skönt var detta bara lugnet före stormen. En vind svepte in över nejden och även om det sägs det skall vara milda vindar var dessa borta med vinden. 10 plus har den orkat upp till denna dag och detta är inget att skryta över.

Spände efter (förre går inte) mina hästkrafter på rullebören för att hämta hästskit. Staken har börjat tina upp lite sedan jag var där sist. Men gödsel isolera också för det har knappt tinat upp mer än 1 dm och därunder tjäle fortvarande. Men ”hagalen” som jag är så fick jag ihop 10 skottkärror med skit till mina 4 nya planteringslådor som fylldes och sen på med rejält med matjord upp till brädden. Nu får den ligga där och bli uppvärmd några dagar, kanske t.o.m veckor för någon värme finns det inte i marken.  


Om jag uteblev från kyrkan och syndade får väl vara upp till betraktaren, men jag vårdade skapelsen och hade radion på hela tiden blev det både God morgon världen och Gudstjänst och även om det sjungs psalmer och predikades att växa i tron lyssnade jag på allskön fågelsång han skapat för att vi skall njuta och vill skapelsen att vi skall skörda då behöver vi lyssna på båda. Sen tror jag vi växer i tron på livets skapelse om vi lär oss naturen och älska vi naturen kan vi också älska varandra som skaparen vill vi skall älska varandra.

Men nu är husbonnen slut i kroppen och i knoppen blir det rast och vila i eftermiddag för nu känns det som jag gjort mina sysslor för dagen.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 11 april 15:30


Kallas för vikingargrav fast det är nog mer en vallgrav för infiltration av spillvatten från brunnen så blir det som en gravplats då blommorna kommer från tidigare planteringar på kyrkogården    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22
23
24 25 26 27 28
29 30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards