Direktlänk till inlägg 14 oktober 2014

Skyttevärn.

Av Bengt Bertilsson - 14 oktober 2014 00:15

Älgjakten är igång även här i södra Sverige nu och då är vi skogsmullar inte välkomna ute i skogen där jakten pågår. Nu tror jag förvisso inte vi stör så mycket och när drevet går så hoa de och skriker och hundarna skäller så frågan är vem som stör mest viltet just då. Skälet kanske mer är att det finns skyttar som kanske är lite nervösa och skjuter på allt som rör sig när plötsligt något kommer gåendes. Blev lite orolig när jag fick se detta uppe på en kulle på ett kallhygge har någon byggt en gärdsgård som likna ett skyttevärn

 

Dess närmare jag kommer ser jag det liknar en hage tänkte jag lite på att det är kanske någon som har inhägnat något där uppe..

 

Väl uppe ser jag det är ett skyttevärn

 

Väl uppe såg jag någon byggt ett staket som skydd för att användas troligen nu när jaktsäsongen startar för med den utsikten finns det skäl att sitta där uppe och se eventuella älgar komma gående.

Natur · Skog
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 20 maj 05:30

Biologiska mångfalden och Marks kommun skall minska på gräsklippningen för att få ekonomin i balans och skapa biologisk mångfald istället på kommunens grönytor. Men det är inte första gången som Marks kommun satsar på biologiska mångfalden. 2020 så f...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 18 maj 05:30

Som det inte var tillräckligt med att grävlingen går fram som en jordfräs på gräsmattan har den nu lagt om sin jakt och sadlat om kan vi kanske också säga. Hen har bytt bransch till stubbfräsare i sin jakt att hitta mumsiga larver eller skalbaggar  ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 17 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen och den som är näst vanligast men ofta den som är mest i farten när det gäller att ta för sig är Blåmesen den högt uppe i busken och spana  Blev det fritt fall nedåt plötsligt      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 16 maj 05:30


Varje natt så kommer jordfräsen och leta efter larver och ibland så verkar den göra stora fynd i grävning        ...

Av Bengt Bertilsson - Onsdag 15 maj 05:30

Årets första rabarber är skördade och den motsvarade våra förväntningar.    1,6 kg och kilopriset på torget i Varberg var i lördags 80 kr/kg .   Av detta blev det 2 burkar marmelad och en burk kräm    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards