Alla inlägg den 19 november 2015

Av Bengt Bertilsson - 19 november 2015 05:15

Under en skogspromenad kan man råka ut för mycket som man kanske inte förväntar sig komma i sin väg

Denna tur där uti skogen var på nya okända marker dessutom, då de öppnat på skogsstängsel som omgärda stora skogsarealer i vår närhet.

 

Det går inte att klaga på framkomligheten nästan spikrak väg.

               

Runt dessa växer det både tätt som gallrade skogsbestånd

      

På marken hittar jag spår av skogen konung

 

Plötsligt så står det något framför mig på avstånd lite skakig blev jag var det skogens konung månntro

 

När jag närmade mig ser jag det är ett kreatur och närmare ser jag en tjur stå och stirra på mig och jag stirra tillbaka

 

Efter en stund tröttnar dock den på att stå där och stirra på mig och ger sig iväg in ibland träden.

 

Att finna ett kreatur ute i skogen långt från bebyggelse är självklart inte normalt förstod jag att denna måste gått över stängsel och gett sig ut på villovägar och ägaren har inte hittat den.

 

Även om jag var ute på nya jaktmarken så visste jag att fortsätter jag vägen bör jag komma ut någonstans mellan Hajom och Fotskäl där finns bondgårdar där någon bör veta vems djur det är. Problemet var dock jag skulle befinna mig ännu längre hemifrån om jag inte går samma väg tillbaka.

 

Hittade till slut ett hus där det fanns hemmavarande folk i och fick besked att det rymde djur i september och ett djur kom inte hem eller hittades. Lovade vederbörande mig att kontakta bonden för att jag meddelade att var jag såg djuret senast

Djur · Skog

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards