Alla inlägg under mars 2016

Av Bengt Bertilsson - 14 mars 2016 05:15

Årets första vårblommor har kommit upp och lyser upp tillvaron

   

     

   

Av Bengt Bertilsson - 13 mars 2016 05:15

Barnbarnen på besök och då blev det ett besök nere hos en av grannarna som har får.

       

Först ville de inte komma men mormor kom på en knep som gammelmormor/morfar hade när de lockade på fåren

       

Med hjälp av den lilla spannen som Alfred hade med sig och en pinne så kom fåren fram och sen blev det klappning och matning av gammalt gräs

       

Barnbarnen visade inte någon rädsla utan gladeligen klappade fåren och lammet

       

kan det bero på att de brukar gå till Borås djurpark eller så var det nyfikenhet

       

 

Av Bengt Bertilsson - 12 mars 2016 00:30

När en gör samma sak brukar detta kallas för en Copyrighter och denna gång så är det en Svartmes i fågelautomaten


 

Tidigare i veckan hade jag fått en Blåmes inne i fågelautomaten och innan jag hann ut och fylla på automaten i dag på förmiddagen så var det en ny besökare som krypet in under plexiglaset i jakt efter de sista solrosfröna.


 

Denna gång var det en Svartmes som gjorde en kopia och kröp in. Detta fenomen är andra gången detta år och jag har haft denna automat i många år utan att detta hänt och båda gångerna har det varit mindre fåglar


Men självklart ni som har likvärdiga automater se till att ha koll på er automat och se till att den fylls på regelbundet, men när de äter mellan 1 – 2 liter frö per dag just nu.

Nu blev det utsläppt så fort jag såg den och den som undra kameran har jag alltid på mig så det var inte många sekunder den satt där och blev fotograferad

 

Av Bengt Bertilsson - 12 mars 2016 00:15

Tidigare i veckan hade jag fått en Blåmes inne i fågelautomaten och innan jag hann ut och fylla på automaten i dag på förmiddagen så var det en ny besökare som krypet in under plexiglaset i jakt efter de sista solrosfröna.

 

Denna gång var det en Svartmes som gjorde en kopia och kröp in. Detta fenomen är andra gången som detta inträffar och jag har haft denna automat i många år utan att detta hänt.

       

Plötsligt så har det hänt två gånger och båda gångerna har det varit mindre fågelarter

     

Men självklart ni som har likvärdiga automater se till att ha koll på er automat och se till att den fylls på regelbundet, men när de äter mellan 1 – 2 liter frö per dag just nu.

 

Nu blev det utsläppt så fort jag såg den och den som undra kameran har jag alltid på mig så det var inte många sekunder den satt där och blev fotograferad

Av Bengt Bertilsson - 11 mars 2016 05:15

Fåglar vid fågelautomaten

             

Av Bengt Bertilsson - 10 mars 2016 20:06

Snö ena dagen

 

Är den borta den andra

 

Av Bengt Bertilsson - 8 mars 2016 05:15

Vintern slog till på nytt och ett ymnigt snöfall så var marken täkt med 10 cm snö på nytt och då blev det många gäster på Farstutrappan café.

           
Fast det kommer flera andra arter också dominerar just nu Blåmesen

Av Bengt Bertilsson - 7 mars 2016 20:34

Tack alla besökare på min blogg Farstutrappan igår den 6/7 noterades det flest besökare på denna blogg det var 948 st som besökte bloggen och troligen var det Blåmes fångad i fågelautomaten som tilldrog detta intresse av läsare
Tio i Topplistan  

 

1 farstutrappan 948

2 t-norum 872

3 Kaela 824

4 Sofies Wellness 706

5 Mariaslekrum 693

6 Airpang 460

7 Alma Mater - mat är gott 455

8 tursomentokig 437

9 Pepino P.R.E - day by day 430

10 crochetmillan 425

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8
9
10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards