Alla inlägg under april 2021

Av Bengt Bertilsson - 20 april 2021 05:45

Sällan numera som vi ser några plan uppe i luften men i måndags hade de bestämt träff några plan långt där uppe och visade sina flygkunskaper visade sig vara flygvapnet som tränade stridflygning verkade det som 

               

Av Bengt Bertilsson - 19 april 2021 06:00

Dags att se över mina jordgubbsplantor om de klarat vintern. De har stått lite skyddat sen har löven lagt sig som ett skyddande lager över plantorna. Våra vinterfåglar har också varit där som synes kanske då det ligger solrosskal lite överallt 

    Faktiskt i princip har alla klarat av vintern så det var bara att putsa bort löven och plocka om krukorna i nya lådor 

        

   

Har ett hundratals plantor som jag får försöka lägga ut och se om dte är någon som är intresserad att köpa 

Av Bengt Bertilsson - 18 april 2021 07:41

Årets första sniglar dykt upp i mitt trädgårdsland. Rensade ibland mina jordgubbsplantor jag haft i lådor och lyfter på dessa hittar jag dessa tre krypandes (fast det är 4 foton) 

   

Frågan är dock vilka sniglar är det. Det är nämligen svårt att se skillnaden sägs det på de små och ser vi lite närmare så finns det skillnad på dessa 

   

Av Bengt Bertilsson - 18 april 2021 07:30

Regeringen vill göra det olagligt att förneka Förintelsen
 
Detta är kanske rätt och de visar dagens generation klädseln från denna tidsperiod som många av oss verifiera med förintelsen, eller fel. Detta plagg hittade jag i en av damklädesbutik i Borås i lördags.
 
Hängde ibland blus/skjorta men skall vi kanske se det som en flanell pyjamas kanske istället. Mina tankar går till helt annat plagg
 

Av Bengt Bertilsson - 16 april 2021 06:00

Plötsligt så stod skogsmurre framför mig eller så är det sedvanliga fantasin som for genom huvudet. Men kanske inte så konstigt att folk förr tyckte sig se både det ena som det andra i skogen och skyndade snabbt därifrån

     

Av Bengt Bertilsson - 15 april 2021 06:00

Ibland när jag går där i skogen så dyker den där gläntan upp där solen lyser igenom och det blir ett försök med motsolsfotografering 

   

Om det är ovan det jag ser eller är detta som syns under mer likna verkligheten 
   
Eller så är det det som jag vill se jag såg 

Foto · Skog
Av Bengt Bertilsson - 14 april 2021 06:00

13 april och jag har satt mina potatisar i jorden, detta måste vara rekord och frågan är om detta är något att skryta om då det är minusgrader fortvarande varje natt 

   

Undra vad min pappa skulle sagt om han sett mig sätta potatisen då detta är långt ifrån som han gjorde, Då var det häst och plog och sen skulle vi gå i potatisfåran och lägga en potatis med en fot mellanrum 
 

Satt totalt 6 kg och det blev 27 st Maria och lika många Arsenal en sort jag inte testat förr 
 

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards