Alla inlägg den 29 december 2013

Av Bengt Bertilsson - 29 december 2013 12:16

Tror jag har dolda talanger som jag inte vet om eller så är det 50/50 som gör mig till datasnille. Haft stora dataproblem senaste veckorna med den stationära datorn som jag nu lyckats få att fungera genom att ge den en återställare. Sen ladda ner något jag inte ens visste var det för det var engelska och detta behärskar jag inte så jag körde med 50/50 principen på nytt för jag hade hört att dessa kan vara bra. Vips så var jag ut i zyberrymden på nytt.
Eld och lågor gav jag mig ikapp med en gammal bärbar också där skärmen lagt av och efter att varit nere i källaren och plockat upp en gammal dataskärm och pluggat in den så fungera den också. Att denna dator inte varit ute i zyberrymden fick jag också en lektion i då den hämtade hem hundratals uppdateringar och dessutom så hittade jag ett gammalt antivirusprogram som förvisso utgår i april 2014 uppdaterade jag den också och kontrollerade och konstaterade inga spioner i den datorn. Så där gick FRA på pumpen.
Nu kände jag flytet och gav mig på sonens bärbara dator också. Även där hade skärmen lagt av och efter några tryckningar i blindo på tangentbordet dök det plötsligt upp en suddig bild där jag lyckades tyda den engelska texten försök igen och plötsligt dök det upp en markör på skärmen och datorn startat ute i gamla DOS var det bara att låta datorn själv fixa och trixa med filerna och plötsligt var datorn igång och även den ute i zyberrymden.
Så nu har jag tre fungerande datorer stående här och tuggar och skriver in i mitt CV för det skall visst alla ha nu för tiden att jag extraknäcker datorer på firma Fiffel och Båg AB

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Skapa flashcards