Direktlänk till inlägg 3 januari 2014

Knaster, knaster och åter knaster

Av Bengt Bertilsson - 3 januari 2014 09:36

Så har det varit sedan innan jul i min fasta telefon och Telia vägrade ta emot en felanmälan p.g.a jag har fungerande dataledning hävda det är fel på min egen telefon utrustning.
Mellandagarna lyckades jag komma fram till en mänsklig individ på Telia som konstaterade att vi inte hörde varandra men så pass hörde vi/jag att jag skulle testa mina jack med en annan telefon så ringer hon upp mig via mitt fasta telefon nummer eller via min mobil som jag har täckning om jag befinner mig utomhus. Men hon hörde inte av sig för det knastrade väl så mycket och jag stod inte ute i regnet mer än 5 min och väntade på att hon skulle ringa upp mobilen.
Sen fick vi några dagar med uppehåll vid nyår och plötsligt så kunde vi ringa och höra hyfsat i får fasta telefon, men sen kom regnet igår på nytt och då var det knaster, knaster och åter knaster på nytt i luren.
Idag lyckades jag höra så pass mycket i knastertelefonen att jag lyckades komma fram till felanmälan och återigen konstaterade en mänsklig individ att vi hör knappt varandra och accepterade att jag får göra en felanmälan. Då kryper det fram att det är många i vårt område som har fel på våra telefoner sedan senaste stormen men det är så många att först den 15 januari kan jag få besök av en teleoperatör.
Skulle inte förvåna mig om det är samma fel som de senaste två gångerna fel i en stolpe ca 2 km härifrån där ena tråden är skadad och vatten läcker in i ledningen på nytt
Så det blir att använda sig av djungeltrummor och stå/sitta med mobiltelefonen på farstutrappan framledes om jag/du vill ha kontakt med varandra.

 
 
Mikael

Mikael

4 januari 2014 11:29

Du har samma elände som jag har här. Knaster i luren och miserabelt bredband. Det är ett under att jag kom in på nätet nu. Ibland är det inte lönt att jag skriver på FB för det försvinner efter ett tag. Det är precis som om det inte får "fäste" i det digitala.
I somras när jag felanmälde första gången sa Telia att kommer de ut och inte hittar något fel på deras utrustning, så får jag betala deras "utryckning" själv. Jag bytte modem och det hjälpte i längden ingenting.
På Lucia felanmälde jag definitivt och det skulle ta TRE veckor innan det var åtgärdat. Sen när det var "klart" den 2 jan, så var det inte det ändå. Reklammation direkt! Nu säger de att det ska vara klart på tisdag. Vi får se!
Det är som du säger, de skiter i den fasta telefonin och det fasta bredbandet. Det ska avvecklas. Men betalt tar de, och man inget som plåster på såren.

http://russulanatur.bloggo.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Av Bengt Bertilsson - Fredag 10 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Bofink        ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 9 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Domherre       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards