Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Sommartid trädgårdsmöblerna fram

Av Bengt Bertilsson - 30 mars 2014 06:30

Bakom varje handlingskraftig man finns det alltid en kvinna som ser till att saker blir gjorda. Våren kommit tidigt likaså värmen och husbonnen har inte fått fingrarna ur fickorna och fått saker gjorda. Kom det en order att nu skulle det vara skönt att sitta ute i trädgården och njuta.

 
Problemet var att stenplattorna som trädgårdsmöblerna skall stå på dem behöver rensas från mossa.

 
Sagt och gjort husbonnen fick allt plocka fram en stålborste och sätta igång att borsta bort mossan, detta inte gjort i en handvändning även om jag gjorde det för hand.

 
Nu kommer självklart vän av ordning och hävda det finns hörtryckstvätt som underlättar och det går fortare.
Då säger jag till vän av ordning jag äger ingen och är du ägare av en är detta mer miljövänligt och kom nu inte i efterhand att du kunde frågat så hade du ställt upp. Men herre du milde måste jag tillägga det var idag det skulle bli gjort inte i morgon.

 

Som sagt några timmar jobb under solen gasande solsken visade det sig att husbonnen dels hade nog lite för mycket kläder på sig för han blev en aning svettig, eller så kunde detta bero på att det var ”slit och släp, bara detta och det är jag som får göra jobbet”

 

Det tog rejält varje borstning på plattorna och det tog rejält på borsten också, måste jag ändå ge Jim & Fix en eloge kvalitén på borsten var bra. Föregående köp jag gjorde hos järnhandlaren i Skene gick det åt två borstar.

Men efter allt slit med borsten blev jag nöjd och detta får allt duga denna säsong.

 

Men efter några timmar så var det klart, Snyggt eller var tycks.
Kroppen kändes förståss inte lika fin och det lär nog komma efterdyningar framledes också.

 

Drägen som hade andra sysslor på gården att ombesörja kom ut och hämtade de gamla trädgårdsmöblerna och husbonnen kunde ställa dessa på plats.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 18 april 07:48

Våra tulpaner växer och detta år exploderat i mängd då jag troligen grävde om i rabatten och lökarna hamnade i en klump.        På rabatten som står fritt där är det mindre utslaget       ...

Av Bengt Bertilsson - Tisdag 16 april 05:30

Årets vit och blå sipppor i i trädgården                ...

Av Bengt Bertilsson - Måndag 15 april 05:30

Liten men detta är en för mycket, lär det dyka upp fler mördarsniglar   Får gå lite närmare nästan för att se den      ...

Av Bengt Bertilsson - Fredag 12 april 07:01


“Lägga rabarber på” är ett uttryck som används i skämtsamt syfte och betyder att lägga beslag på något.   Det liknar att ta något som kanske inte nödvändigtvis är ens eget, men det har en trevligare framtoning än stöld.      ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 11 april 15:30


Kallas för vikingargrav fast det är nog mer en vallgrav för infiltration av spillvatten från brunnen så blir det som en gravplats då blommorna kommer från tidigare planteringar på kyrkogården    ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards