Direktlänk till inlägg 3 april 2015

Långfredag del 2

Av Bengt Bertilsson - 3 april 2015 08:18

Om vi ser bilder från firandet av långfredagen förr ser vi ofta en bild av Jesus hängandes på korset och himmeln framställs som mörker. Tror t.o.m jag hört sägas att det skulle inträffat en solförmörkelse denna dag som förmörkade himmeln. Om detta är fakta eller skröna får andra ta reda på. För idag såg det ut så här när jag steg ut på min farstutrappa

 

Men om långfredagen förr var dyster så tror jag inte vädret var detta.  Men detta minns jag inte men antar att vädret varierade.

 

Vaknade i arla morgonstund och temperaturmätaren visade – 4,5 biter det lite i kinderna när jag kom ut på farstutrappan.

 

Eftersom vi har sommartid var det dock mörker, men strax därefter började en sol stiga upp bakom skogsbrynet.

 

När solen sen lyste upp min omgivning lyser rimfrosten och det glittrar i gräset och jag tror t.o.m jag fick med en vattendroppe som föll från taket över fartstutrappan.

 

Vänder jag blicker ser jag en klarblå himmel i söder

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bengt Bertilsson - Måndag 13 maj 05:30

Återigen så dyker den upp nattetid och leker jordfräs på gräsmattan och på morgon ser jag spåren av den .        Misstänker grävling som letar efter å som trivs i vår gräsmatta              ...

Av Bengt Bertilsson - Söndag 12 maj 07:23

Fågelskådning på farstutrappans terrassen större hackspett        ...

Av Bengt Bertilsson - Lördag 11 maj 05:30


Fågelskådning på farstutrappans terrassen Nötväcka   

Av Bengt Bertilsson - Fredag 10 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Bofink        ...

Av Bengt Bertilsson - Torsdag 9 maj 05:30

Fågelskådning på farstutrappans terrassen Domherre       ...

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards